Hakkınızda yapılan haber veya paylaşımı nasıl kaldırabilirsiniz?

  • 0 paylaşım
  • 57 OKUNMA

Dijital dünyada geniş kitlelere ulaşmanın hızlı ve kolay olması büyük avantaj. Ancak asılsız ve olumsuz haberler de doğru bilgiler kadar hızlı yayılarak bilgi kirliliğine, kişi ve kurumların itibarının zedelenmesine ve istenmeyen durumların ortaya çıkmasına neden olabiliyor.

Kişi ve kurumlar dijital ortamda yayınlanmış asılsız haberler veya yanlış bilgilerin kaldırılması için çoğunlukla tek tek haber kaynaklarına ulaşmak zorunda kalıyor. Dijital hukuk alanında yaşanan gelişmeler bu sorunların çözümünü de kolaylaştırıyor. “E-koruma.net”, dünyanın önde gelen arama motorları, sosyal ağlar ve dosya paylaşım sitelerinde yer alan istenmeyen içeriklerin kaldırılmasında yüzde 100’e yakın bir başarı sağlıyor.

“Asılsız ve karalayıcı haberler siliniyor, telif haklarına aykırı durumların yarattığı sorunlar çözüme kavuşuyor”

İnternet ortamındaki asılsız, karalayıcı ve küçük düşürücü içeriklerin kaldırılmasının E-koruma.net ile hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilebileceğinin bilgisini veren E-koruma.net Kurumsal İletişim Yöneticisi Esra Topal, “Dijital ortamlarda paylaşılan asılsız, karalayıcı ve küçük düşürücü içerikler kişi ve kurumların itibarını zedeleyebiliyor. Bu tür içerikler internet ortamında geleneksel mecralara göre çok daha hızlı yayılıp tek tıkla milyonlarca kişiye ulaşabiliyor. Özellikle göz önünde olan kişiler, büyük şirketler ve ünlü isimler zaman zaman internet ortamında yıllarca emek vererek oluşturdukları itibarlarını, çalışma hayatlarını, iş ilişkilerini olumsuz yönde etkileyecek içeriklerle karşılaşabiliyor. Bu içerikler; asılsız, karalayıcı haberler ve özellikle telif haklarına aykırı her hangi bir durum olarak karşımıza çıkıyor. E-koruma.net’in dijital hukuk alanında yaptığı çalışmalar bu tür haberlerin ve içeriklerin internet ortamından kaldırılmasına yardımcı oluyor, açıklamasında bulundu.

Yılda 10 bine yakın kişi, kurum ve kuruluşlar bu davalara başvuruyor

Son zamanlarda sıkça rastlamış olduğumuz bu kavramın gerçek yöneticilerini biliyor musunuz?

İstenmeyen içeriklerin kaldırılması konusunda sosyal medya ajansları, dijital pazarlama ve marka ajanlarının yetersiz kalacağını belirten Topal ”Örneğin geçtiğimiz dönemlerde büyük bir içecek firmasına yapılmış olan karalama kampanyası gerçeği yansıtmamasına rağmen haksız rekabet oluşturarak hedef kitlesini yanıltıcı ve itibar zedeleyici imaj çizmişti. İnternette hakkınızda çıkmış olan bu tür haberlerin tespit, takip ve dava süreçleri uzman kişi ve kurumlar tarafından yapılmalıdır. Hukuki ve bilişim alt yapısı olmayan kurumlar bu işlemleri gerçekleştiremez. Yaptıracağınız hiçbir işlemin yüzde 100 bir sonucu yoktur. Yapılacak işlemin kaldırılma süreçleri içeriğin boyutuna göre değişkenlik göstermektedir.’’ diyerek vurguluyor.

‘’Bu davaların hızlı bir şekilde çözüme kavuşması için uzman kişilerden destek almanızda fayda var.’’ diyor.

Beğen
Beğen Muhteşem Hahaha İnanılmaz Üzgün Kızgın
Beğendiniz mi? Oylayın:
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Henüz oylanmadı)
Loading...

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.